Na stronie www.obywatel.gov.pl znajduj± siê opisy najpopularniejszych us³ug, jakie administracja ¶wiadczy dla obywateli, np.: jak wyrobiæ dowód, paszport, prawo jazdy czy Europejsk± Kartê Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wype³niæ i gdzie siê zg³osiæ.
Struktura strony nie odzwierciedla podzia³ów resortowych, lecz systematyzuje us³ugi administracji publicznej wed³ug typowych zdarzeñ ¿yciowych. Wiarygodno¶æ opisów (kart) us³ug zosta³a zagwarantowana poprzez wspó³pracê z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podleg³ych. Cech± wyró¿niaj±c± stronê jest zrozumia³y, prosty jêzyk.
System informacji telefonicznej to rozwi±zanie dla tych, którzy nie korzystaj± z Internetu. Dzwoni±c pod 222 500 115, dowiedz± siê, gdzie za³atwiæ swoj± sprawê. System dzia³a na poziomie KPRM (infolinia centralna ? 222 500 115), a tak¿e na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzêdach wojewódzkich).